מתחתנים בקרוב? בואו וקבלו הצעות מחיר ממגוון ספקים

כך תתכננו חתונה בזמן תקופת מבחנים

מארגנים חתונה?
תנו לנו לעזור לכם

השאירו פרטים ותוכלו לקבל ייעוץ ומידע ללא עלות או התחייבות
תוכן עניינים

תכנון חתונה ולימודים אקדמאיים שיזכו אתכם בתואר הנכסף הם שני דברים שונים לחלוטין, אבל כל אחד מהם דורש השקעה משמעותית של זמן והתמקדות. כשאתם מנסים ללהטט בו זמנית בין השניים, אתם עלולים להתחיל להרגיש קצת אבודים, וזה לגמרי מובן.

כדי לעזור לכם להישאר cool, רגועים וממוקדים, הנה כמה דברים שכדאי לעשות כאשר אתם סטודנטים שמתכננים חתונה בתקופת המבחנים המלחיצה.

להיצמד ללוח זמנים

הקפדה על לוח זמנים קבוע ללימודים, היא דרך טובה לשמור על כל דד-ליין שקשור למשימות הלימודיות שלכם. אבל כשאתם מוסיפים לתמהיל המחויבויות גם את החתונה, העבודה והחיים הפרטיים – הזמן הפנוי שלכם, זה שנקרא ׳תכנון חתונה׳, עשוי להרגיש כאילו הוא חומק לכם מבין האצבעות.

כדי שתוכלו להישאר על המסלול, ולא לסטות ממנו ימינה או שמאלה, בחרו ביום או ביומיים בשבוע, שבהם תתמקדו בעיקר בתכנון החתונה. נסו להפיק את המרב מהזמן הזה על ידי האזנה למוזיקה האהובה עליכם, כוס יין או כמה פינוקים מתוקים שאתם אוהבים. את שארית השבוע הקדישו ללימודים או לפעילויות אחרות ונסו לצמצם את השיחות על החתונה למינימום. כלומר, אתם לא אמורים לגלוש בפינטרסט במהלך השיעור.

כאשר תצליחו לשמור על הפרדה מוחלטת בין בית הספר לבין החתונה, תוכלו לראות בבירור רב יותר מה עליכם לעשות למען כל אחד מהם. זה גם יכול לחסוך לכם הרבה זמן, מתח ובלבולי מוח.

לתכנן דברים מראש

צרו לוח זמנים ראשי לחודשים הקרובים, המפרט את כל התאריכים החשובים הקשורים לחתונה וללימודים. עדכנו לוח זה לעיתים קרובות ככול האפשר והקפידו לכלול בו משימות שונות (כמו: הכנת מצגות, בחינות, או מועדי הגשת עבודות שאסור לכם לפספס). לאחר מכן, הוסיפו את התאריכים הקשורים לחתונה (כמו מסיבת אירוסין, מסיבת רווקים ורווקות ומועדים חשובים להזמנת שירות מספקים או לבחירת בגדי הכלולות). 

לאחר שכל התאריכים החשובים יהיו רשומים בלוח הזמנים שבניתם, יהיה לכם קל יותר לראות אם במועדים מסוימים יש משימות חופפות, או אם יש ימים מסוימים שבהם אתם עלולים להיות עסוקים עד מעל לראש.

לנהל את התקציב שלכם

כאשר אתם בונים את התקציב לחתונה שלכם, קחו בחשבון את כל הוצאות הלימודים שיהיה עליכם לשלם בחודשים שלפני החתונה, כולל ספרים, ציוד, עלויות נסיעות וכו׳. קחו בחשבון גם הוצאות גדולות או החזרי תשלומים (אם לקחתם הלוואת סטודנטים), שייכנסו לפעולה זמן קצר לאחר החתונה שלכם.

לאחר שתמצאו את הספקים המתאימים לגבולות התקציב שלכם, בדקו אם תוכלו לשלם את החשבון בתשלומים, כדי שתוכלו לתכנן את הדברים מראש.

לתעדף משימות

אם עומדת בפניכם משימה חשובה, או עבודת מחקר משמעותית כדאי שתטפלו בה לפני שתתחילו להשקיע את כל האנרגיה שלכם במשימות החתונה שישאבו מכם את כל הזמן.

מצד שני, ישנם דברים מסוימים הקשורים לחתונה – כמו שליחת כרטיסי Save the dates, שכירת האולם או שירותי הצילום – שיש לבצע בזמן ולמחוק מרשימת המטלות שלכם מוקדם ככול האפשר. כדי להימנע מתחושה של חוסר אונים, התמקדו בדבר אחד בכול פעם והקפידו על עדכון רשימת התכנון שלכם.

לפנות זמן כדי להירגע

כשאתם מאזנים בין המשימות הלימודיות לבין המטלות לתכנון החתונה, חשוב שתכירו את הגבולות שלכם. אל תרגישו רגשי אשמה רק בגלל שלקחתם לעצמכם כמה רגעים, שעות או ימים, כדי להירגע ולהתמקד מחדש בתמונה הגדולה.

הכריחו את עצמכם להניח בצד את העט או את המחשב הנייד, לסגור את הספרים וליהנות קצת מדברים שלא קשורים לא ללימודים ולא לחתונה. 

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי

חתונה בזמן תקופת מבחנים
אהבתם ? שתפו עכשיו!
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם