מתחתנים בקרוב? בואו וקבלו הצעות מחיר ממגוון ספקים

כך תארגנו חתונה סביב החגים

מארגנים חתונה?
תנו לנו לעזור לכם

השאירו פרטים ותוכלו לקבל ייעוץ ומידע ללא עלות או התחייבות
תוכן עניינים

יש יתרונות וחסרונות לעריכת חתונה בתקופה של חגים. למשל, חתונה באחד החגים הקרובים הבאים עלינו לטובה, כמו חנוכה או פורים, יכולה להפוך את החגיגה שלכם לעוד יותר מיוחדת. עם זאת, בוודאי תרצו שהחתונה שלכם תהיה חגיגה בפני עצמה ונבדלת מכול דבר אחר, אבל אם כבר קבעתם חתונה בתקופה של חגים, הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון.

המטרה שלכם צריכה להיות – התחשבות במאפייני החג (כמו למשל להכין לאורחים מתנות לחנוכה או לפורים, על משקל ׳מעות חנוכה׳ ו׳משלוח מנות׳), אבל בלי להגזים ובלי להתמקד רק בחג. במקום זאת, תוכלו לתת כמה רמזים עדינים לחג שנחגג ביום החתונה שלכם, מבחינת הסגנון, הצבע, המאכלים אבל לא ממש החג עצמו.

כדי לשמור על אווירה אישית, תוכלו להכין תפאורה וקישוטים שמניעים את הקונספט של החתונה ולאו דווקא של החג. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש באלמנטים שזמינים בעונה כמו פרחי אביב או תבליני חורף, כדי לשלב את תקופת השנה בחתונה שלכם, מבלי להיות יותר מידי מילוליים.

כשאתם עורכים את החתונה למשל בחנוכה, יכול להיות שחלק מהאורחים יהיו מרוצים מכך שהם נמצאים בחופשה מהעבודה, ויהיה להם קל יותר להגיע ולחגוג אתכם עד אור הבוקר. עם זאת, יתכן שיהיו אורחים שכבר הזמינו חופשה משפחתית בימי החג ולכן ייאלצו להיעדר מהחתונה שלכם. תשובותיהם של האורחים על ההזמנות שלכם, בוודאי ישקפו את שתי התוצאות.

חתונה סביב חג – ״מצוות״ עשה ואל תעשה

״מצוות״ אל תעשה

  • אל תדחו את מועד שליחת ההזמנות לחתונה לאורחים, ועשו זאת כמה שיותר מוקדם. בנוסף, הוסיפו כרטיסי שמירת התאריך. כאמור, לעתים קרובות אנשים מתכננים חופשות במהלך החג, אז אל תתפלאו אם אחוז גדול יותר של מוזמנים לא יצליח להגיע לחתונה שלכם.
  • אל תהפכו את החתונה לאירוע חג מסורתי. למשל, אם החתונה נערכת בימי החנוכה, תוכלו לשלב גם הדלקת נרות חנוכה, ולפצוח בשירי חנוכה מסורתיים, שישמחו את כל קהל הנוכחים. עם זאת, אל תגזימו במספר השירים, אחרי הכול אתם רוצים שהאורחים שלכם ירגישו שהם בחתונה ולא בערב הדלקת נר שלישי של חנוכה…
  • אל תשכחו שעלות הספקים עלולה להתייקר בתקופה של חגים. כאשר אירועים רבים מתרחשים בעת ובעונה אחת, לפעמים, הביקוש עולה על ההיצע. כמו כן, ספק עשוי להעלות מחירים בגלל הצורך לשלם לעובדים שעות נוספות בחג, ועלות זו תעבור גם לתקציב שלכם.

״מצוות״ עשה

  • בחרו באולם בהקדם האפשרי. בדקו האם האולם שבו אתם מעוניינים לערוך את החתונה יהיה זמין בתאריך שאתם מבקשים לחגוג? לעתים קרובות רבים מהאולמות פותחים את שעריהם לציבור, כדי לארח מסיבות חג, כמו פסטיבלים לחנוכה או תחרויות תחפושות בפורים.
  • אם אתם מתכננים חתונה שנופלת על ערב ראש השנה האזרחית, אולי כדאי לקבוע את תחילת האירוע לשעה מאוחרת יותר, כדי להבטיח שכול האורחים יהיו שם כשהשעון יצלצל 12 בלילה.. רבים מאיתנו מתכננים מראש עם מי נתנשק בחצות הלילה, כשהשנה החדשה תיכנס לחיינו. 
  • כדי להפוך את החתונה שלכם לאירוע מיוחד, בעיקר אם אתם עורכים את החתונה סביב פורים, אולי כדאי לתכנן חתונה בסגנון רשמי ומעונב יותר, ובכך לאפשר לאורחים ׳להתחפש׳ ולהגיע הרבה יותר מהודרים לחתונה, בניגוד ללבוש הקליל יותר שאולי היו בוחרים לו החתונה שלכם הייתה נערכת סתם ביום רגיל בגן אירועים או באולם נחמד.
  • כדי לקשר את הנושא של החג לחתונה שלכם, תוכלו להקדיש תשומת לב לכול מיני רעיונות עיצוביים שמתייחסים לצבעוניות, לסמלים ולמאכלים אופייניים לחג.
חתונה סביב החגים
אהבתם ? שתפו עכשיו!
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם