מתחתנים בקרוב? בואו וקבלו הצעות מחיר ממגוון ספקים

מקווה לפני החתונה

מארגנים חתונה?
תנו לנו לעזור לכם

השאירו פרטים ותוכלו לקבל ייעוץ ומידע ללא עלות או התחייבות
תוכן עניינים

מקווה לפני החתונהמקווה לפני החתונה

ביהדות ישנו דגש ענק על מה שקשור בטהרת המשפחה. ורגע לפני החתונה, על פי היהדות הכלה צריכה להגיע למקווה בכדי להיטהר ולהכין עצמה לחיי הנישואין. עומדת להגיע למקווה לפני החתונה? הנה כל מה שרצית לדעת, גם אם היה לך את מי לשאול. 

אנשים ונשים לא תמיד מודעים לכך, אבל למעשה, כל מאגר מים פתוח שניזון ממי גשמים יכולים לשמש בתור מקווה. ישנם מקוואות רבים בטבע, בפועל כמעט בלי סוף. אז עצה ראשונה שלנו – אם את מתביישת מלהגיע למקווה בחסות ההלכה, את יכולה לטבול במקוואות טבעיים בטבע. אם בכל זאת את מעוניינת לעבור את תהליך הטהרה על פי ההלכה, את יכולה להגיע למקווה ולהביא איתך את הדברים הבאים: 

מה חשוב להביא איתי למקווה? ומה כבר יש שם?

המקווה הוא מקום שבו תוכלי למצוא מי גשמים, אבל לא תמצאי שם ציוד אישי. אם כן, אם את עומדת להגיע למקווה, את צריכה להביא איתך מקלות אוזניים, כמו גם בגדים שיהיו לך נוחים להחלפה במקום. זאת ועוד, יהיה חשוב להביא איתך מסרק ולא מברשת, נעליים עבור המקלחת, לבנים מכובסים וגם מטבעות קטנים לתשלום במקום. 

אמנם לא בכל המקוואות כך הדבר, אבל בחלק מהמקוואות יהיה צורך להביא איתך גם הפניה מהרב שעורך את החופה שלכם. ברוב המקוואות אין צורך בהפניה הזו, ככה שכדאי לברר זאת מראש ולפני שאת מגיעה למקווה עצמו. 

האם המקווה מהווה תהליך רוחני או פיזי עבור הטובלת?

עבור הטובלת מקווה לפני החתונה, התהליך של הטבילה מהווה מסע רוחני. על פי הדת, הטבילה במקווה מחזירה את האישה למצבה הקדום, הראשוני והטהור ביותר – מצב הלידה בעולם שכולו מים. כמו כן, המקווה מדומה ביהדות למי השפיר הנמצאים ברחם האישה. 

בעוד שחלק מהנשים טובלות במקווה רק לפני החתונה, נשים מאמינות וחרדיות עשויות לטבול במקווה מספר פעמים במהלך השנה. אין בכך חובה, אבל כדאי לדעת שאת יכולה לעשות זאת אם תרצי. בנוסף, גם חשוב להגיע למקווה ממקום שלם. נסי שלא להתנגד לרעיון של הטבילה, במיוחד לא אם את חוששת מטעמי ניקיון. נסביר כעת מדוע אין סיבה לחשוש.

האם המקווה נקי מספיק עבור הטבילה? 

את יכולה להסיר דאגות מעל ליבך, מקווה יהיה נקי כשאת תטבלי בו. מדוע? מכיוון שעל פי ההלכה והדת, יש להחליף את המים במקווה בכל יום, או בכל 8 טבילות. אם כך, אנחנו מזמינים אותך להזמין את עצמך להגיע למקווה בראש שקט. 

אם לאחר כל מה שציינו כאן את עדיין מעוניינת לטבול במקווה טבעי, זו בהחלט אופציה. כמו כן, בימינו אנשים רבים מחליטים להתחתן בחתונה אזרחית, ככה שזו אופציה נוספת. בשורה התחתונה, תעשי ותעשו מה שמרגיש לכם הכי בנוח. 

מקווה לפני החתונה
אהבתם ? שתפו עכשיו!
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
דילוג לתוכן