מתחתנים בקרוב? בואו וקבלו הצעות מחיר ממגוון ספקים

הדרכת כלה – כל מה שחשוב לדעת

מארגנים חתונה?
תנו לנו לעזור לכם

השאירו פרטים ותוכלו לקבל ייעוץ ומידע ללא עלות או התחייבות
תוכן עניינים

הדרכת כלה

עומדים להתחתן? אם ככה, יש לכם אפשרות להתחתן דרך הרבנות, מה שיצריך מהכלה העתידית לעבור הדרכת כלה. אבל אל תחששי, לא מדובר כאן באיזשהו פרויקט מסורבל, אלא להיפך. מדובר כאן בהדרכה קלילה, שאמורה, בין היתר, לספק לך כמה טיפים טובים לחיי זוגיות מאושרים. 

אלפי זוגות מתחתנים במהלך כל שנה בישראל, חלקם זוגות אשר מתחתנים דרך הרבנות ועוברים את הדרכת הכלה. או ליתר דיוק, עוברות את הדרכת הכלה. מאחר שהבעלים העתידים לא אמורים להשתתף בהדרכה הזו, למעשה הכלה מגיעה להדרכה ללא הליווי שלו. בין היתר, הכלה תוכל לשמוע הסברים על טהרה וזוגיות, הלכות בתורה, על יחסים זוגיים ועוד. לאחר שהכלה עוברת ההדרכה, היא בעצם מקבלת אישור על כך שהיא עברה אותה ומציגה את האישור לרבנות

אילו סוגי הדרכות כלה קיימים?

הסוגים הקיימים של הדרכות כלות נובעים מתוך הזרמים המגוונים שיש ביהדות. אפשר למשל לעבור הדרכת כלה חרדית, הדרכת כלה רפורמית, הדרכות כלה בסגנון דתי לאומי ועוד. ההדרכות מתמקדות בנושאים כמו הלכה בעיקר, אבל יש גם הדרכות שמתמקדות בחיי האהבה והזוגיות, בחיי המין והמשפחה, תכנון עתיד נכון ועוד רבות. 

ההדרכות השונות לא אמורות לספק לכלות דרכי חיים חדשים, אלא רק להכווין בלבד. בשורה התחתונה, אף אחד לא באמת יכול להגיד לכם איך לחיות את החיים שלכם, אבל חשוב גם לדעת מה הדת אומרת על החתונה וחיי הזוגיות. פשוט תקשיבו, ולאחר מכן תחליטו מה אתם עושים עם המידע הזה. 

כמה זמן נמשכת הדרכת כלה?

הדרכת כלה היא בדרך כלל חד פעמית, מה שאומר שאת תצטרכי לרוב להגיע לפגישה אחת. במקרים מסוימים, הדרכות כלה נמשכות גם המשך שניים-שלושה מפגשים. לרוב, המפגשים נערכים בקבוצות קטנות של מספר כלות לעתיד. 

אם אתם מעוניינת לעבור הדרכת קלה פרטנית, את יכולה לבדוק לגבי מפגשים של 1 על 1. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון כי במקרים מסוימים, כלות שומרות על קשר עם המדריכה גם לאחר החתונה. זה כמובן נתון לבחירתך, לא חובה לשמור על קשר. 

כמה זמן נמשכת הדרכת כלה

האם הדרכת כלה עולה כסף?

הדרכת כלה אינה עולה כסף, היא חלק ניכר מהמצוות היהודיות ומההלכה היהודית. בסופו של דבר, את תמיד יכולה להחליט שאת תורמת את כספך לארגון דתי כזה או אחר, מה שרבנים בדרך כלל ימליצו לך לעשות כנראה. במבחן בשטח, זה תלוי בך, איך שתבחרי. 

אמנם הדרכת כלה לא עולה כסף, אבל אם תרצי, את תוכלי לקבל הדרכות בתשלום בהמשך חיי הנישואין שלך. אם את מרגישה שאת צריכה לדבר עם גורם כזה או אחר, תעשי זאת מבלי לחשוב פעמיים. בסופו של יום, אמנם חשוב להיכנס לנישואין בצורה שלמה, אבל חשוב גם לתחזק ולשמור על הנישואין במשך שנים. ואלו בעצם ערכים שניתן ללמוד בהדרכות. 

הדרכת כלה
אהבתם ? שתפו עכשיו!
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם